Americký amatérský letounek Air Camper postavil a v roce 1928 zalétal Bernard H. Pietenpol. Ke stavbě použil borové dřevo a překližku.
Pietenpol vytvořil konstrukčně jednoduchý, na technologii stavby nenáročný letoun, který si mohl při troše šikovnosti a manuální zručnosti postavit každý sám doma v dílně.
Plány na stavbu letounu byly otištěny ve čtyřech dílech v odborné příručce "Flying and Glider" v létech 1932-33.
Původní stroj byl poháněn vodou chlazeným automobilovým řadovým čtyřválcem SV o zdvihovém objemu 3,3 l a výkonu 30 kW (40 k) z Fordu Model A. V šedesátých létech přešel Pietenpol ke vzduchem chlazenému plochému čtyřválci z auta Chevrolet Corvair, který byl výrazně lehčí, výkonnější a měl klidnější chod. Amatérské Air Campery byly v průběhu let poháněny zhruba třemi desítkami různých typů motorů, celkem pochopitelně byly u amatérských stavitelů nejoblíbenějšími a také nejpoužívanějšími Continentaly A65, C85 nebo C90. Podle hmotnosti motorů - kvůli zachování polohy těžiště - se také měnila délka trupů.
Několik Pietepol Air-Camperů bylo postaveno a slouží dodnes i v Evropě.
Letoun o rozpětí křídla 8, 84 m a maximální vzletové hmotnosti 490 kg létá maximální rychlostí 160 km/h, jeho pádová rychlost je 56 km/h.
Vystavené exempláře
Modrý letoun – Typ GN -1 z roku 1934 - postavili a do expozice muzea zapůjčili piloti Tomáš Kořínek a Josef Plotnárek. Je poháněn motorem Continental A65 o výkonu 48 kW (65 k).
Žlutočervený letoun, poháněný automobilovým motorem VW 1,8 l z „Brouka“, postavil a zapůjčil Josef Novák.