Bratři Gaston a René Caudronovi vyráběli od roku 1909 ve své firmě “Société des aeroplanes Caudron“ v Issy-les-Moulineaux letouny. V prosinci 1913 letěl G-III poprvé přemet a v květnu 1914 překonal do té doby němci držený rekord v délce letu 16 hodin a 28 minut. To je jen příklad úspechů a slávy tohoto stroje, který byl postaven v asi 150 exemplářích.
Jedenapůlplošník Caudron G-III s rozpětím křídel 13,4m a vzletovou hmotností 735 kg byl z počátku řízený nakrucováním křídel, ale poměrně brzy poté bylo toto nahrazeno nesrovnatelně účinnějším příčným řízením křidélky. Pilot i pozorovatel seděli za sebou v otevřené gondole v jejíž přední části byl instalován rotační devítiválec Le Rhone o
Již před Válkou byla Escadrilla C.11 in Montmédy vybavena těmito letouny.
Letoun byl velice úspěšný v nasazení jako pokročilý školní, pozorovací a kurýrní. Kvůli slabé výzbroji a nízké letové rychlosti byl od léta 1916 postupně z fronty stahován, zhruba 17000 pilotů bylo na tomto typu vyškoleno. Licenční výroba byla zahájena v Anglii, Itáliia dokonce Německu. Celkem bylo vyrobeno 2450 strojů, z toho 1423 ve Francii.
Z dalších významných úspěchů tohoto stroje nutno uvést v roce 1919 přistání pilota Julese Védrinese na střešní terase Galeries Lafayette v Paříži v roce a přelet vrcholu Mont Blancu pilota Durafoura. Za něžné pohlaví za kniplem tohoto stroje mluví ženský výškový rekord 3900m pilotky De la Roche a přelet And pilotkou Adrienne Bolland v roce 1912.
Jako krátké shrnutí výborných letových vlastností tohoto stroje hovoří jasně slova jednoho z pamětníků, který uvedl že: „ když se chtěl někdo na Caudronu G-III zabít, musel si vzít s sebou do kabiny pistoli.“
Vystavený exponát
Je aktuálním projektem Nadace Letadlo Metoděle Vlacha.
Drak letounu z duralových trubek a profilů postavil a potáhl pan Petr Svoboda. Letoun má rozpětí křídel 11m a bude ho pohánět australský hvězdicový sedmiválec Rotec R2800 o výkonu 110HP.
Finální lakovací, montážní a instalační práce v současné době intenzivně dokončují piloti Nadace Letadlo Metoděje Vlacha.