Letoun je amatérskou konstrukcí Vladislava Vernera, kterou začal realizovat v polovině šedesátých let za pomoci řady spolupracovníků z Výzkumného a zkušebního leteckého ústavu i jiných organizací na půdě svého domku v Brandýse nad Labem. Po náročné stavbě byl letounek s imatrikulací OK-YXA dne 23. 3. 1970 zalétán s naprostým úspěchem šéfpilotem VZLÚ Ing. Rudolfem Duchoněm.
Letoun tehdy ještě poháněl dvouválcový motor Praga B-2 o výkonu 34 kW (45 k). První představení širší letecké veřejnosti proběhlo 1. 4. 1970, kdy šéfpilot Rudolf Duchoň ukázal dokonalou ovladatelnost nového letounku.
Později se na letadlo přeškolil i jeho majitel a byl pak častým účastníkem většiny leteckých akcí u nás. Na počátku roku 1974 zabudoval Vladislav Verner do stroje výkonnější, původně vrtulníkový motor Praga DH, který upravil na standard Praga D; motor měl 63 kW (85 k) při 3100 ot./min. S letadlem se poté zúčastnil i některých sletů v zahraničí, jako v SRN, Holandsku a Anglii.
Kvůli provozním nákladům jej pan Verner v roce 1995 převedl do kategorie „ultralight“ a stroj dostal novou imatrikulaci OK-YUA 11, pod níž nadále létal až do lehké havárie v roce 2003.
Vystavený exponát
Na konci roku 2007 se majitel rozhodl věnovat letadlo po opravě Leteckému muzeu VHÚ. Stroj má od roku 1970 nalétáno 582 hodin a 45 minut při 697 startech. V roce 2015 byl letoun zapůjčen do expozice Leteckého muzea Metoděje Vlacha v Mladé Boleslavi.
Letoun o rozpětí 6,08 m a délce 5 metrů má prázdný hmotnost 280 kg a dolet 500 km. Jeho maximální rychlost je 180 km/h, minimální pak 87 km/h.